Stories of Tita

12 sierpnia 2017

Człowiek z książką czyli co robić, aby czuć się spełnionym i szczęśliwym. 

źródło:http://favim.com/image/
Był raz sobie człowiek, który bardzo chciał mieć pewną książkę. Zobaczył ją na wystawie w księgarni. Była wyjątkowo piękna. Taka, którą rzadko się spotyka. Człowiek nie mógł jej kupić tak po prostu, od razu, bo była zbyt droga. Musiał wiele dni pracować i odkładać , aby wreszcie ją mieć.
I w końcu przyszedł ten dzień … i kupił to o czym tak marzył. Był szczęśliwy, że w końcu ją zdobył. 
Jakiś czas później odwiedził go przyjaciel. Zastał go siedzącego przygaszonego z piękną książką leżącą na stole.
— O, widzę, że masz nareszcie tę książkę, której tak pragnąłeś, ale dlaczego jesteś taki ponury? – zapytał. 
— Smutno mi – odparł . — To prawda, że marzyłem o niej (spojrzał na książkę), ale im dłużej jej się przyglądam, tym coraz bardziej mi smutno i jeszcze bardziej mi czegoś brakuje…
— Przecież ją w końcu masz  – O to ci przecież chodziło?!
— Nie wiem – zdawały się odpowiadać jego  oczy.
Przyjaciel przyjrzał mu się uważnie. Przyjrzał się przepięknej książce, którą trzymał w dłoniach  i w końcu zapytał:
— Masz super książkę – dlaczego nie zaczniesz jej  po prostu czytać?
Człowiek otworzył książkę. Spojrzał do środka, a w jego oczach pojawiły się łzy:

— Nikt nie nauczył mnie czytać – powiedział.



Morał: Uczmy się dostrzegać i cieszyć z tego co osiągnęliśmy, nawet z tych małych rzeczy bo jak mówią słowa popularnej piosenki "wzór na szczęście w nich zapisany jest". 
Czy ktoś zna jakiegoś dobrego nauczyciela, bo ja tak. Polecam mojego kota Chico. Jest królem domu i mruczy z zadowolenia jak traktor przy byle okazji. Wystarczy na przykład podrapać go za uchem ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz